دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





د خبر : 1181849998495626254      تاریخ : چهارشنبه 13 شهریور 1392 6:02

پ پ

دریاچه‌های شگفت جهان

با وجود این که تنها بخش کوچکی (0/008 درصد) از مساحت زمین توسط آب شیرین رودخانه‌ها و دریاچه‌ها پوشانده شده است، اما تنوع شگفت‌آوری در میان دریاچه‌های جهان دیده می‌شود. به طور کلی، دریاچه‌ها در چرخه حیات و تنوع زیستی نقش مهمی را بازی می‌کنند.

 
 

این پدیده های طبیعی در میان گردشگران، خاصه طبیعت گردان نیز محبوبیت فراوانی دارند. جدا از این کلیت، دریاچه هایی در جهان، وجود دارد که محیط های عجیب و غریبی را برای انواع مختلف گونه های گیاهی و جانوری پدید آورده و توانسته اند خود را در صدر جاذبه های گردشگری طبیعی جهانی قرار دهند. در اینجا به ده ​مورد از عجیب ترین و غیرمعمول ترین دریاچه های دنیا پرداخته می شود.

 

 

دریاچه سبز ـ اتریش

دریاچه سبز که در ایالت استیریا اتریش و در نزدیکی شهر تراگوس قرار دارد، در فصل زمستان به عنوان پارک مورد استفاده قرار می گیرد. عمق این دریاچه در زمستان به کمتر از یک متر رسیده و یخ می زند، اما در فصل بهار با ذوب شدن یخ ها عمق آن به حدود 11 متر می رسد و زیبایی مضاعفی پیدا می کند. دریاچه سبز در میان جنگلی در کناره کوهستان هووسچوآب قرار گرفته است. علت نامگذاری این دریاچه به سبز، به زیر آب رفتن درختان جنگل با بالا آمدن آب دریاچه و تبدیل آن به جنگل دریایی است. دریاچه سبز به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای غواصی و پیاده روی در زیر آب در میان درختان شناور محسوب می شود. انجمن حرفه ای مربیان غواصی صنعتی (PADI) به غواصان توصیه می کند برای تکمیل تخصص غواصی در ارتفاع به دریاچه سبز سفر کنند. این دریاچه 3045 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

دریاچه بایکال ـ روسیه

دریاچه بایکال در سیبری روسیه قرار دارد. این دریاچه با 29 میلیون سال، مسن ترین دریاچه جهان محسوب می شود. دریاچه بایکال همچنین عمیق ترین دریاچه جهان است که حجم عظیمی از آب یخ زده را در طول زمستان در خود نگه می دارد. بر اساس تحقیقات یونسکو، دریاچه بایکال 20 درصد از آب شیرین یخ زده جهان را داراست، اما این دریاچه تنها خانه آب شیرین نیست، بلکه گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری را نیز در خود دارد. به جهت مسافت دور و در دسترس نبودن دریاچه بایکال، کمتر گردشگری امکان بازدید از این پدیده بکر طبیعی را داشته است، اما این دریاچه تاثیر مهمی بر رژیم غذایی و کسب و کار مردم محلی دارد. در طول زمستان و با یخ زدن آب، ماشین سواری روی دریاچه یکی از تفریحات جوانان بومی است.

دریاچه های 3رنگ ـ اندونزی

یکی از منحصر به فردترین پدیده های جهان دریاچه های سه رنگ است که در دهانه کوه آتشفشانی کِلیموتو در جزیره فلورس اندونزی قرار دارد. این سه دریاچه هر یک علاوه بر نامی که دارند، دارای مفاهیمی هستند که به فرهنگ بومی و افسانه های محلی برمی گردد. «تیوو عطا مبوتو» به عنوان دریاچه مردم کهنسال، «تیوو -نووا موری کوفای» به عنوان دریاچه مردان جوان و دوشیزگان و «تیوو عطا پولو» به عنوان دریاچه ارواح شیطانی شناخته می شود. معمولا دریاچه هایی که در دهانه های آتشفشانی قرار دارند، به جهت تغییرات ترکیبات شیمیایی آب تغییر رنگ می دهند، اما دریاچه های سه رنگ با وجود آن که همگی از یک دهانه منشعب شده اند هر یک رنگ مخصوص به خود را دارند. این رنگ ها همچنین از آبی به سبز روشن و از قهوه ای تیره به قرمز تغییر رنگ می دهند. براساس اطلاعات وزارت گردشگری اندونزی، بهترین زمان بازدید از دریاچه های سه رنگ ساعت 3 و 30 دقیقه صبحگاه است.

دریاچه قیر ـ ترینیداد و توباگو

دریاچه قیر در جنوب غربی ترینیداد و توباگو، در لابریا قرار دارد. این دریاچه بزرگترین ته نشست طبیعی آسفالت در جهان است. دریاچه قیر حدود 76 متر عمق دارد و با آسفالت مایع و نیمه جامد پر شده است. ترکیبات اصلی این دریاچه بر طبق تحقیقات یونسکو شامل آب، گاز، مواد معدنی و قیر است که با حرکتی آهسته هم زده می شود. دریاچه قیر بر اثر فرآیندی فرو رانشی ایجاد شده است. هنگامی که خطوط گسلی باز می شود، ذخایر نفتی افزایش یافته و در یک دهانه آتشفشانی جمع می شود. این دریاچه در سال 1959 کشف شد. دریاچه قیر یکی از پربازدیدکننده ترین سایت های گردشگری در ترینیداد و توباگو است و سالانه حدود 200 هزار گردشگر به آن سفر می کنند. گردشگران این امکان را دارند تا در قسمت های سخت دریاچه قیر پیاده روی کنند.

دریاچه های صورتی جهان ـ استرالیا

از استرالیا تا کنیا دریاچه های صورتی رنگ متعددی وجود دارند که با رنگ زنده و شفاف خود در مقابل هر بیننده ای، چشم نوازی می کنند. دریاچه رتبا در سنگال، دریاچه لاگونا کلورادا در بولیوی، دریاچه کالباری در کانادا و دریاچه صورتی در استرالیا نمونه هایی از دریاچه های صورتی رنگ در سراسر جهان محسوب می شوند. به گزارش یک موسسه بریتانیایی، وجود جلبک های نمک دوستی چون دونالییِلا سالینا که تولید رنگدانه قرمز می کنند، به دریاچه ها رنگ های صورتی شفاف می بخشد. دریاچه صورتی استرالیا، دریاچه ای نمکی است که در سه کیلومتری غرب اسپرانس قرار دارد. این دریاچه با داشتن رنگ صورتی مات به همراه گونه هایی از پرندگان نایاب یکی از ارزشمندترین سایت های گردشگری در استرالیا است.

دریاچه های انفجاری ـ کنگو، رواندا، کامرون

دریاچه های انفجاری یکی از عجیب ترین و در عین حال خطرناک ترین پدیده های طبیعی در جهان محسوب می شوند. این دریاچه ها گازهای خطرناکی همچون دی اکسیدکربن از خود انتشار می دهند و گاه میزان این گازها به حدی بالا می رود که سبب انفجارهای شدید با پرتاب آب به اطراف و ایجاد ابرهایی از گازهای خطرناک می شود. متاسفانه دانشمندان تاکنون نتوانسته اند علائمی از این دریاچه ها ثبت کنند که پیش از وقوع انفجار به نوعی سبب پیشگیری از فاجعه باشد. در سال 1986 یکی از این دریاچه ها به نام نئوس که در کامرون قرار دارد، مقدار زیادی دی اکسیدکربن منتشر کرد که سبب مرگ 2000 نفر و 3500 دام که در نزدیکی این دریاچه زندگی می کردند، شد. در حال حاضر، تنها راه حل موجود نظارت نگهبانان در اطراف دریاچه و ارائه گزارش های روزانه جهت جلوگیری از فاجعه است.

دریاچه ستاره دریایی ـ جمهوری پالائو

بیشترین شهرت ستاره های دریایی که با نام چتر دریایی نیز شناخته می شوند، به نیش دردناکشان است که غواصان را مورد حمله قرار می دهند، اما ستاره های دریایی که در دریاچه ستاره دریایی در جزیره ایل مالک پالائو زندگی می کنند، بسیار مطیع تر و رام تر هستند. میلیون ها چتر دریایی طلایی که در این دریاچه زیست می کنند، دارای نیش خفیفی هستند که در انسان همچون نیش حشرات احساس می شود. این ستاره های دریایی از یک الگوی مهاجرتی روزانه تبعیت می کنند. هر روز صبح با برآمدن خورشید همگی به سطح آب می آیند و با حرکت خورشید آرام آرام به سمت غرب دریاچه حرکت کرده و با غروب به عمق دریاچه می روند. نور خورشید به نوعی تامین کننده انرژی مورد نیاز ستاره های دریایی است. گردشگران علاقه مند برای بازدید از این گونه های منحصر به فرد معمولا صبحگاه به دریاچه می روند. به دلیل زیادی این گونه در دریاچه امکان غواصی وجود ندارد.

دریاچه جوشان ـ دومینیک

دریاچه جوشان در پارک ملی «مورنه تریوس پیتونس» یکی از سایت های میراث جهانی یونسکو در دومینیک است. این دریاچه که در شرق روسو است، 5 /10 کیلومتر آبگرفتگی دارد. سراسر سطح دریاچه جوشان پوشیده از حباب های آبی مایل به خاکستری است و کل منطقه دریاچه را ابری از بخار فراگرفته است. طول و عرض تقریبی این دریاچه 60 متر برآورد شده و عمقی در حدود 59 متر دارد. آخرین میزان درجه حرارت دریاچه جوشان 82 تا 5 /91 درجه سانتی گراد ثبت شده است. برای دسترسی به این دریاچه هیچ راه مستقیمی وجود ندارد و گردشگران باید مسیری 13 کیلومتری را پیاده طی کنند. البته در طول مسیر چشم اندازهای زیبایی از کوه ها، دره ها و چشمه های گوگردی دیده می شود. بسیاری پس از طی این مسیر برای رهایی از سرما وارد دریاچه جوشان شده و خود را گرم می کنند.

تونله ساپ ـ کامبوج

تونله ساپ نام دریاچه و رودخانه ای بزرگ در آسیا و کشور کامبوج است. این دریاچه به دریاچه رشد کننده معروف است. در طول فصل بارش های موسمی سبب ایجاد سیلاب در رودخانه و ریزش آب به داخل دریاچ تونله ساپ می شود. در این فصل اندازه دریاچه تا پنج برابر اندازه طبیعی خود نیز می رسد. در فصل عادی وسعت دریاچه 2700 کیلومترمربع است، اما در فصل بارش این اندازه به 16000 کیلومتر مربع می رسد. رودخانه و دریاچه تونله ساپ نقشی حیاتی در چرخه اقتصادی و معیشتی کامبوج دارند. بیش از نیمی از ماهی مصرفی در کامبوج از دریاچه تونله ساپ تامین می شود. گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از این دریاچه و مناطق اطرافش بهره می برند.

دریاچه های شهر بپو ـ ژاپن

بپو، شهری در جزیره کیوشو ژاپن است که هشت دریاچه جوشان آب داغ دارد. این هشت دریاچه در ژاپن به هشت طبقه جهنم معروف هستند. این دریاچه ها مساحت کمی دارد و مردم محلی از آنها به عنوان چشمه های آب گرم یاد می کنند. دریاچه اوومی، یکی از این هشت دریاچه است که به علت داشتن رنگ آبی روشن به «دریای جهنمی» معروف است. در اطراف این دریاچه گل های نیلوفر بسیار زیبایی رشد می کند و معمولا فقط بچه ها اجازه رفتن به داخل اوومی را دارند. اونوی شیبوزو دریاچه گلی است که در حال جوشیدن است. حباب های گل در سطح این دریاچه چشم انداز جالبی به آن بخشیده است، اما شگفت انگیزترین دریاچه در میان این هشت جهنم، دریاچه چینویک است که به علت خاک رس، آب قرمز رنگی دارد و به «خون جهنمی» معروف است. / ضمیمه چمدان

 

[ چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:45 ] [ سعید صانعی ]

کشف گوشتخوار جدید در جنگل‌های آمریکای جنوبی

مرداد ۲۶, ۱۳۹۲ توسط :   موضوع : مشروح اخبار, مقالات علمي

دانشمندان حیات‌وحش از کشف گونه جدید پستاندار گوشتخوار در جنگل‌های مه‌آلود و گرمسیری در آمریکای جنوبی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، محققان آمریکایی، این گونه پستاندار جدید را کشف کرده‌‌اند که در جنگل‌‌های بارانی کلمبیا و اکوادور زندگی می‌‌کند. این جانور اولینگیتو نامگذاری شده. در ۳۵ سال گذشته هیچ حیوان گوشت‌‌خوار دیگری در نیم‌‌کره غربی کشف نشده بود. آنان این جانور را اولینگیتو (Olinguito) نام گذاشته‌‌اند.

این جانور حدود یک کیلوگرم وزن دارد و دارای چشم‌هایی بزرگ با پوست مودار قهوه‌ای – نارنجی‌رنگ و شبیه گربه و یا بچه خرس‌های اسباب‌بازی است. این جانور روی درخت زندگی می‌کند و با تیره «راکون» و «کینکاهوس» ارتباط دارد.

به نظر می‌رسد که اولینگیتو برای مردم محلی شناخته شده بوده اما در ۱۰۰ سال گذشته با جانور دیگری که اولینگو نام دارد، اشتباه گرفته شده است.

یک گروه از پژوهشگران جانورشناسی که گونه‌های اولینگو را در موزه‌ای در ایالات متحده مورد مطالعه قرار داده بودند، متوجه تفاوت‌های زیادی چه در اندازه و چه در شکل ظاهری و دندان‌های اولینگیتو با اولینگو شدند اما نهایتا یک جانورشناس اکوادوری دریافت که اولینگیتو یک گونه جداگانه است.

شناسایی این پستان‌دار، بیش از یک دهه طول کشیده است.

محققان می‌گویند چنین کشفی در قرن بیست و یکم، بسیار نادر است.

این کشف را گروهی از محققان در موسسه اسمیتسونین در واشنگتن، پایتخت آمریکا، به نام خود ثبت کرده‌اند.

سرنخ این کشف زمانی به دست آمد که کریستوفر هلگن، جانورشناس، به مجموعه‌ای از پوست و استخوان در موزه شیکاگو بر خورد.

او به بی‌بی‌سی در این باره می‌گوید: “یک کشو پر از پوست و استخوان رو بیرون کشیدم. خشکم زده بود. جعبه‌ها را باز کردم و به جمجمه‌ها خیره شدم. این آناتومی را قبلا هیچ‌جا ندیده‌ام.”

دکتر هلگن یکی از موزه‌داران مجموعه پستان‌داران در کلیک موزه ملی تاریخ طبیعی در واشنگتن است.

این موزه، بزرگ‌ترین بایگانی از پستان‌داران در جهان است.

بیش از ۶۰۰ هزار گونه در کشوهای این مجموعه دراز به دراز قرار داده شده‌اند تا جای کمتری بگیرند.

استخوان‌های این نمونه‌های موزه را سوسک‌های پرورش‌یافته به‌خصوصی تمیز کرده‌اند.

گم‌شده بین خویشاوندان

اولینگیتو بیش از یک قرن پیش مشاهده شد اما آن را با حیوانات دیگر اشتباه گرفته‌اند.

فنآوری‌های پیش‌رفته اخیر، به محققان فرصت داده است که دی‌ان‌ای را از قدیمی‌ترین نمونه‌های این موزه استخراج کنند.

اولینگیتوی ۳۵ سانتی‌متری، جدیدترین عضو خانواده‌ای از حیوانات است که راکون‌ها معروف‌ترین عضو آن هستند.

کریستوفر هلگن این کشف را به نتیجه رسانده است

دکتر هلگن با مقایسه دی‌ان‌ای اولینگیتو با پنج گونه شناخته‌شده دیگر، توانست کشفش را ثابت کند.

حالا محققان می‌دانند که اولینگیتو بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۶ در باغ‌وحش‌های متعددی در آمریکا نمایش داده شده بود.

آن را با اولینگا، یک خویشاوند خیلی نزدیک، اشتفاه گرفته بودند و نمی‌توانستند سر در بیاورند که چرا این حیوان تولیدمثل نمی‌کند.

اولینگیتو به باغ‌وحش‌های متعددی فرستاده شد ولی نهایتا بدون آن که به‌درستی شناخته شود، جان سپرد.

محققان تا کنون فقط بخشی از گونه‌های حیاتی کره زمین را شناسایی کرده‌اند.

گونه‌های جدید حشرات، کرم‌های انگل، باکتری‌ها و ویروس‌ها مرتبا کشف می‌شوند ولی کشف یک پستاندار جدید، نادر و کم‌نظیر است.

کریستوفر هلگن می‌گوید: “حیوانی مثل اولینگیتو، در همین قرن بیست و یکم کشف شده است. این یادآوری می‌کند که کره زمین هنوز به طور کامل اکتشاف نشده و حتی پستاندارانی هستند که هنوز شناخته نشده‌اند. اولینگیتو ما را به فکر فرو می‌برد تا بپرسیم: دیگر آن بیرون چه خبر است؟”

محققان می‌گویند اگر هم کشف تازه‌ای – مثل اولینگیتو – رخ بدهد، مبتنی بر بایگانی یکی از همین موزه‌های تاریخ طبیعی جهان خواهد بود.

[ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, ] [ 6:16 ] [ سعید صانعی ]
 
 
باستان شناسان توانستند با استفاده از تحقيقات گسترده خود دم كاملا فسيل شده دايناسوري 72 ميليون ساله را در بيابان هاي مكزيك كشف كنند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اين دم عظيم الجثه كه متعلق به دايناسوري به اسم "هاردوسور" است ،‌قدمتي 72 ميليون ساله دارد كه در نوع خود بي همتا محسوب مي شود و تا قبل از آن فسيل كامل دم اين نوع دايناسور پيدا نشده بود.
استخوان كامل تمام بدن اين نوع دايناسورها تاكنون يافت نشده است ، اما باستان شناسان با كشف اخير معتقدند كه امكان كشف اين موضوع محتمل بنظر مي رسد.
 
 
 
 
 

نشانه‌های بارش برف در دره‌های مریخ!


 
دانشمندان دانشگاه براون از وجود نشانه‌هایی بر روی برخی از دره‌های سیاره مریخ خبر داده‌اند که احتمالا توسط آب ذوب شده بارش‌های برف باستانی در این سیاره ایجاد شده‌اند.
 
 

 

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بنظر می‌رسد روان‌آب حاصل از بارندگی وابسته به کوه شناسی که شامل رطوبتی است که توسط بادهای غالب، بخشی از مسیر تا بالای کوه را طی و در سراشیبی‌ها رسوب کرده، شبکه‌های دره‌ای را شکل داده‌اند که در سطح مریخ منشعب شده‌اند.

یافته‌ها جدید جزء متقاعد کننده‌ترین شواهد موجود از یک تاثیر کوه‌شناسی بر مریخ باستانی بوده و می‌تواند درک بهتری از آب‌وهوا و جو اولیه سیاره سرخ ارائه کند.

این دانشمندان با اجرای شبیه‌سازیهای رایانه‌ای نشان داده‌اند که بارشها در بالای متراکم‌ترین شبکه‌های دره‌ای بسیار سنگین‌تر بوده‌اند.

به گفته محققان، نمایش اهمیت بارش در کنده‌کاری دره‌ها توسط این پژوهش بدین معنی است که این یافته‌ها می‌توانند بینش مهمی از آب‌وهوای مریخ در میلیارد سال گذشته ارائه کنند.

دولفین‌ها مشخصه منحصر به فرد دارند و همدیگر را با نام صدا می‌زنند

مرداد ۲, ۱۳۹۲ توسط :   موضوع : مشروح اخبار, مقالات علمي

 

پژوهشگران می‌گویند دولفین ها مثل انسانها وقتی نامشان را می شنوند پاسخ می‌دهند. آنها یکدیگر را با “سوت منحصر بفردی” صدا می‌کنند که می‌توان آن را معادل اسم در انسان‌ها دانست. این دولفین ها برای هر عضو خانواده یا دوست از سوت متفاوتی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ،  این کیفیت بجز انسان تا بحال در موجود زنده دیگری دیده نشده است. پیش از این گزارش‌هایی وجود داشته که بعضی گونه‌های طوطی هم ممکن است از صدا برای نامیدن اعضای گروه استفاده کنند اما این نخستین بار است که این پدیده در زیستگاه طبیعی حیوانی بررسی و ثبت شده است.

متخصصان پستانداران آبزی در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند در مدت چهار ماه گروهی از دولفین های پوزه بطری معمولی را در سواحل شرقی اسکاتلند دنبال کردند و “سوت خاص” هر دولفین را شناسایی و ضبط کردند.

دانشمندان سپس با استفاده از کامپیوتر، سوت‌ها بازسازی کردند اما ویژگی‌های صوتی مختص هر دولفین را حذف کردند تا مطمئن شوند دولفین‌ها فقط به الگوی صوتی هر سوت واکنش نشان می‌دهند نه به صدای سوت خودشان.

در مرحله بعد، پژوهشگران این صداهای بازسازی شده را با بلندگوهای زیر آب برای دلفین ها پخش کردند و دیدند هر دولفین فقط به سوت مخصوص به خود واکنش نشان داد؛ یعنی بلافاصله با سوتی پاسخ ‌می‌ داد.

بعضی از دولفین‌ها بلافاصله بعد از پاسخ به نزدیکی قایق پژوهشگران آمدند. این واکنش این فرضیه را تقویت کرد که دلفین‌ها با این سوت همدیگر را برای کمک خبر می‌کنند.

دکتر وینست یانیک از بخش تحقیقات پستانداران دریایی دانشگاه سنت اندروز می گوید “دانستن اینکه پستاندار دیگری بجز انسان چنین هوش و ساختار ارتباط اجتماعی پیچیده‌ای دارد بسیار جالب است.”

“این سوت ها کاملا با هم فرق دارند، این سوت‌ها دامنه‌های متفاوتی دارند و مثل تون صدا بالا و پایین می‌روند. حتی نزدیکترین وابستگان ما یعنی گوریل‌ها نمی‌توانند این کار را بکنند.”

“مردم در فیلم‌ها دولفین‌ها را در آبهای شفاف و زلال می‌بینند اما نمی‌دانند که آنها در ۸۰ درصد موارد در آب‌های تیره و با نور خیلی کم زندگی می‌کنند.”

“آنها نمی توانند زیر آب از بو برای یافتن زوج یا اعضای خانواده استفاده کنند و قلمرو هم ندارند، همه اقیانوس سرای آنهاست.”

“بنابراین آنها به چنین سیستم ارتباط صوتی تکامل یافته‌ای نیاز دارند تا با یکدیگر در ارتباط بمانند و همدیگر را گم نکنند.”

للا ساییگ زیست‌شناس انستیتوی اقیانوس شناسی ماساچوست می‌گوید “هیچکدام از این سوت‌ها با هم شبیه نیستند، حتی در بین اعضای نزدیک یک خانواده بویژه در ماده ها تفاوت دارد؛ شایدبرای اینکه بچه ها باید بتوانند مادرشان را در بین دلفین‌های دیگر شناسایی کنند.”

سایق می گوید دانشمندان هنوز نمی‌دانند دلفین ها چطور این “سوت خاص” را تولید می‌کنند. برخی تحقیقات نشان داده ۳۰ درصد بچه دلفین‌های نر سوتی مثل مادرشان دارند بنابراین ممکن است دولفین‌ها یاد می‌گیرند که این سوت‌ها را ایجاد کنند.

بعلاوه روشن نیست آیا دلفین‌ها از این سوت خاص برای ارجاع دادن به دیگران استفاده می کنند یا نه، مثلا آیا ممکن است دو دلفین با این سوت به دلفین سوم اشاره کنند.

خان ساییگ می‌گوید”سوال بزرگ این است که آیا دلفین ها همانطور که ما از کلمات استفاده می کنیم مثلا ما با گفتن کلمه صندلی تصویر آن به ذهنمان می آید بدون آنکه آن را ببینیم.”

دکتر استفانی کینگ پژوهشگر ارشد این تحقیق می‌گوید در قدم بعدی قرار است انواع دیگر سوت دلفین‌ها بررسی و از آنها رمزگشایی شود.

دولفین‌های پوزه بطری معمولی که این پژوهش روی آن انجام شده در خلیج فارس هم یافت می شود و در میان دلفین هایی که دهانی بشکل منقار دارند بزرگترین جثه را دارد و معمولا بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این دلفین همان گونه ای است که در بسیاری از استخرها یا آکواریوم ها برای نمایش استفاده می شود یا در سینما و تلویزیون ایفای نقش می‌کند: مثل سریال تلویزیونی معروف دهه شصت میلادی به نام فلیپر.

[ جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ] [ 5:40 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 27551
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )